Кад се једу заједно ове намирнице су још здравије

Ако се храните здраво, или се барем трудите да буде тако, вероватно знате да су следеће намирнице добре за вас. Међутим, овога пута откривамо и које њихове комбинације појачавају позитиван ефекат на наше организме када су у питању различити здравствени аспекти.

Лосос и семе сусама

Иако је ово здраво за све, посебно је важно за жене. Лосос је веома богат витамином Д, а сусам има пуно калцијума баш као млечни производи. У заједничкој припреми утичу на смањивање вероватноће ПМС симптома. Такође, у овај микс се може додати и кељ.

Јогурт и банана

Након одласка у теретану ниво шећера у крви се драстично смањи. Како не би дошло до хипогликемије, препоручује се комбинација угљених хидрата и протеина, као на пример банане и јогурта. Угљени хидрати подижу ниво шећера, а протеини се старају да не дође до пребрзе промене и осцилације нивоа.

Јабуке и малине

Малине садрже елагинску киселину, моћни антиоксидант који је добар за здравље. Још бољи је у комбинацији са кверцетином, такође антиоксидансом из јабука који може да убија канцерогене ћелије у организму. Када се удруже, то је сјајан начин за снижавање ризика од рака, а као додатак њима могу се користити нар, бруснице, грожђе и хељда.

Риба и вино

Не само да су риба и вино веома укусни заједно, већ и веома корисни за организам. Рибе попут пастрмки, лососа и сардина садрже здраве омега-3 масне киселине које су добре у борби против многих болести. Њихова апсорпција и дејство појачавају се ако се у исто време конзумира и вино, без обзира да ли је у питању бело или црвено. Не треба претеривати у његовом конзумирању, довољна је и једна чаша уз оброк.

Црни лук и леблебије

Истраживања су утврдила да сумпор из црног, белог лука и празилука побољшава апсорпцију гвожђа и цинка из житарица и махунарки, међу њима и леблебија. Недостатак гвожђа у организму отежава транспорт кисеоника кроз крвне судове, што може довести до умора и главобоље. Ова комбинација намирница зато може помоћи да будете енергични током целог дана.

Тофу и љуте папричице

Све упале су опасне, а нарочито хроничне. Савезници у борби против тога су генистеин из тофу сира и капсаицин који се налази у љутим папричицама. Уз њих се смањује и опасност од срчаних обољења и рака, а сам капсаицин бори се и против високог крвног притиска.

Извор: цитyмагазине.рс / Фотографија: илустрација/пиxабаy.цом