Пистаћи – савршена грицкалица за здравље и лепоту

Ако волите често нешто да грицкате, а желите и намирницу која штити srcе, регулише тежину, јача имуни систем те чини кожу сјајном и лепом, изаберите пистаће.

Пистаћи су изузетно храњиви и здрави. Садрже витамине А, Б6, Ц и Е, који су важни за рад srcа, јачање имуног система, заштиту од штетних зрачења, превенцију рака и очување нервног система.

Осим споменутим витаминима, пистаћи обилују и влакнима, која су потребна за здравље пробавнг тракта. Пистаћи су добар извор магнезијума, гвожђа, калцијума, фосфора, цинка, натријума, мангана, калијума и бакра.

Ако имате мањак гвожђа у организму или вас муче грчеви у мишићима, пистаћи ће вам помоћи да олакшате ове тегобе. Пистаћи доприносе бржем метаболизму и регулацији телесне тежине. Захваљујући уделу влакана, беланчевина и масти пистаћи брзо стварају осећај ситости.

Но, битно је напоменути да иако имају мање калорија од других орашастих плодова, с њима свакако треба бити умерен! Најбоље је купити неољуштене пистаће. Будући да ће вам више времена требати да их очистите од љуски, већа је вероватност да нећете претерати с њиховом количином.

Лековита својства пистаћа

Добробити пистаћа давно су препознате, а спадају међу најстарије орашасте плодове на нашој планети. Стари римски владари сматрали су их правом посластицом. Њихова конзумација се данас препоручује не само због доброг укуса него и због бројних добробити за људски организам.

Захваљујући богатом нутритивном саставу конзумацијом пистаћа бринете се о свом здрављу изнутра и споља.

Добробити пистаћа:
– помажу код анемије
– доприносе регулацији телесне тежине
– чувају здравље очију
– снижавају лоши (ЛДЛ) холестерол
– смањују ризик од срчаних болести
– спречавају развој дијабетеса
– јачају имуни систем
– штите од рака коже
– регулишу пробаву
– штите кожу од штетних утицаја
– чувају здравље нервног система

Пистаће можете конзумирати као грицкалице или их додати у јогурт, супе, салате и друга слана и слатка јела. На тај начин можете да их укључите у сваки оброк по жељи.

Јогурт с пистаћима

Избегавајте куповне воћне јогурте с додацима јер они садрже разне адитиве, појачиваче укуса и шећере. Укусан јогурт можете направити и сами додајући биране и здраве састојке попут пистаћа и ланених и чиа семенки.

Састојци: јогурт (250 мл); пистаћи (2 кашике); чиа семенке (1 кашика); семенке лана (1 кашика); зачини (по жељи).

У јогурт додајте све састојке, промешајте и оставите да одстоји двадесетак минута. Немојте оставити предуго да чиа семенке не би превише набубриле.

Овим доручком ћете покренути своју пробаву и напунити организам потребном енергијом и храњивим састојцима.

Извор: Б92 / Фотографија: Илустрација/Пиxабаy.цом