Ова храна помаже да увек изгледамо младолико: 10 намирница које производе колаген

Када ниво колагена у телу опадне, долази до убрзаног старења и настајања бора. Уколико желите да успорите ове процесе, ове намирнице треба да постану део ваше редовне исхране.

Колаген је примарни структурални протеин који може да се нађе у различитим везним ткивима нашег тела и одговоран је за младолик изглед и одржавање коже еластичном.

Лосос
Препун је минерала одговорних за производњу колагена, као што је цинк. Такође садржи пуно омега-3 масних киселина које помажу у одржавању влажности коже.

Супа од костију
Она заправо не подстиче производњу колагена него садржи биоактивни облик колагена који ваше тело може одмах да искористи. Супа од пилећих и ћурећих костију садржи колаген типа ИИ који подржава здравље зглобова, а супа од говеђих костију садржи колеген типа И који одржава здравље коже.

Јаја
Слично као супа од костију, јаја такође садрже колаген, у жуманцима. У јајима има и пуно сумпора који је важан за детоксикацију јетре и производњу колагена. То омогућује да токсини који уништавају колаген буду уклоњени из тела.

Чиа семенке
Богате су омега-3 масним киселинама које су нужне за хидратацију и обнављање ћелија коже, како би она изгледала младолико и глатко.

Семенке бундеве
Богате су цинком и стога, као и лосос, савршене за особе којима недостаје колагена. Пржене семенке су најбоље јер су богатије хранљивим материјама од сирових.

Агруми
Велика количина витамина Ц коју садрже агруми помаже аминокиселинама у прозводњи пролина, неесенцијалне аминокиселине која учествује у производњи колагена.

Зелено поврће
Садржи хлорофил, пигмент који повећава ниво проколагена у кожи. Хлорофил такође штити кожу од старења јер га тело користи за борбу против слободних радикала и УВ-зрака.

Бобичасто воће
Бруснице, купине, јагоде и малине садрже елагичну киселину која помаже у заштити коже од оштећења изазваних УВ-зрачењем, издраву количину витамина Ц.

Авокадо
Витамин Е који садржи авокадо помаже у опадању нивоа колагена у телу. Авокадо садржи и корисне масноће које јачају здравље коже и повећавају производњу колагена.

Парадајз
Богат је ликопеном који штити кожу од УВ зрака и подтиче синтезу колагена. Печени парадајз садржи високу количину ликопена а сок од парадајза га садржи највише.