Шта указује на недостатак цинка у организму

Храна која може да надокнади недостатак цинка, укључује краставац, зелену салату, маслине, грашак, кикирики, бадем, јагњетину…

Потребан за имунолошки систем организма, изградњу протеина и покретање ензима, цинк је један од најважнијих минерала у организму, преносе „Вечерње новости“. Омогућава нормалан раст, развој, и полно сазревање. Особе које су често на дијети, не конзумирају месо и млечне производе, као и старије особе са хроничним болестима, припадају ризичној групи која пати од недостатка овог минерала.

Храна која може да надокнади недостатак цинка, укључује краставац, зелену салату, маслине, грашак, кикирики, бадем, јагњетину, говедину, телећу џигерицу, јаја, сир, млеко и јогурт. Осим ослабљеног аптетита, постоји неколико знакова да вашем организму недостаје цинк.

1. Слаб имунитет

Уколико вас прехладе „нападају“ једна за другом, постоји могућност да је недостатак цинка изазвао пад имунитета.

2. Лош тен

Чак шест одсто целокупног уноса цинка налази се у кожи и одређене студије доказују да особе које пате од акни, често немају довољно цинка у организму.

3. Несаница

Цинк има велику улогу у производњи и отпуштању хормона мелатонин. Због тога, премало овог минерала доводи до проблема са спавањем.

4. Губитак косе

Ниске количине хормона штитне жлезде, могу да упућују на то да тело не апсорбира довољне количине цинка, што је стање повезано и са губитком косе.

5. Алцхајмерова и Паркинсонова болест

Многе студије су показале како терапија цинком може да помогне при успоравању когнитивног пропадања, али и да његов недостатак може да убрза ток болести.

Извор: Вечерње новости / Фотографија: Илустрација/Пиxабаy.цом