Шта указује да можда имате мањак угљених хидрата?

Сложени угљени хидрати потребни су организму како бисте унели довољно хранљивих материја и „горива“ за елиминисање умора. Због тога он жуди за њима када дође до познатог, поподневног „пада енергије“.

Иако је препорука да их треба избегавати, потпуно елиминисање угљених хидрата може да доведе до наглог пада расположења и нивоа енергије, нарочито ако је физичка активност део свакодневице. Довољан унос може да обезбеди енергију и одржи хормонски баланс, уз равнотежу коју пружају протеини и здраве масти.

Стручњаци препоручују да у свакодневну исхрану треба уврстити здраве изворе угљених хидрата, који су богати влакнима и витаминима. Уколико их због различитих дијета потпуно елиминишете, постоји неколико знакова који показују да организам „вапи“ за њима.

Лоше варење

Када елиминишете превише угљених хидрата, организму недостају важни извори влакана у исхрани. Ту спадају свеже воће, махунарке и житарице са целим зрном. Влакна су од суштинске важности за добро варење, контролисање шећера у крви и холестерола. Ако имате проблема са стомаком и варењем, размислите о повећаном уносу здравих угљених хидрата богатих влакнима.

Хронични умор

Према речима дијететичара из мреже здравствених установа у Орланду, ако немате довољно енергије и снаге, највероватније је потребно да повећате унос угљених хидрата. То је главни извор енергије вашег организма и они се први троше. Њихово елиминисање може да доведе до летаргије и исцрпљености.

Напади глади

Добро балансиран оброк подразумева угљене хидрате, протеине и здраве изворе масти. Балансиран оброк помаже да будете сити и задовољни, као и да не будете гладни између оброка. Због тога је најбоље појести ужину богату угљеним хидратима и протеинима.

Извор: Вечерње новости
Фотографија: Илустрација/Пиxабаy.цом