Родитељи опрез: Ове намирнице никако не смете давати деци

Foto: Pixabay

Млађи од две године уопште не би требало да конзумирају мед, а суплементе могу да пију само ако их пропише лекар.

Већина деце већ у раном добу почиње да једе храну с доста шећера. Због тога им се и укус мења, па им нормална храна више не делује привлачно.

Али ту је и она здрава храна коју дајемо малишанима верујући да тако за њих чинимо најбоље, али им заправо штети због физиолошких карактеристика дечјег тела или им не даје оно што би требало јер је служимо у погрешном облику.

Цеђени сок

Ђус је веома популаран међу храном за децу различитих узраста. Али кад исцедите сок, добијате само укусну течност, док већину минерала и сва влакна бацате заједно с делом коре. Уместо сока, радије дајте деци да поморанџу поједу!

Пажљиво бирајте јогурт

Као прво, никад не купујте јогурт који у продавници стоји на отвореној полици уместо у фрижидеру. Друго, одмах заборавите на воћне и заслађене јогурте, већ купујте обичне.

Житарице

Пахуљице, мусли и сличне житарице делују као веома здрав избор, нарочито зато што произвођачи тврде да садрже пуно витамина и минерала. Ипак, оно што се нигде не истиче је то да садрже много шећера и да се доста нутријената изгуби у процесу прераде. Зато је најбољи избор да купите непрерађене житарице и да од њих спремате каше с воћем, јогуртом, семенкама…

Мед

Деца млађа од две године уопште не би требало да конзумирају мед. Разлог није само могућа алергијска реакција већ и то што мед може да садржи бактерије које тело малог детета не може да избаци природно, па може доћи до озбиљне инфекције.

Грожђе

Здрава и сочна зрна грожђа садрже доста минерала и витамина који су деци неопходни, али су велика и клизава, па лако може доћи до гушења. Осим тога, грожђе је веома тешко за дечји систем органа за варење. Најбоља замена за ово воће код деце млађе од две године су банане.

(Мулти)витамини

Први логичан избор за унос витамина код деце је храна. Суплементе можете да им дате само кад нема другог избора, и то искључиво кад их пропише лекар!

Милкшејк је здравији од газираног сока

Заправо, једнако су опасни јер оба напитка садрже много масти и шећер. Најбољи избор за најмлађе је, наравно, вода, а потом природни сокови и незаслађени чајеви.

Извор: Курир / Фотографија: Илустрација/Пиxабаy.цом