Како да брже заспите?

Foto: Pixabay

Наука је доказала да бесциљно лежање у кревету док покушавате да заспите доводи до стреса, што даље додатно унижава шансе да заспите.

Могу да прођу чак и сати док лежите и покушавате да заспите. Није вам јасно због чега вам се, чим легнете, више не спава, а зашто вам је мозак толико „будан“ иако сте телесно уморни.
Постоје начини да помогнете себи да лакше и брже заспите и осећате се одморније наредног дана.
1. Успоставите рутину
Најефектнији начин да нешто спроведете у дело је да себе довољно истренирате и научите методама достизања циља – у овом случају, спавања. Добра вечерња рутина ставиће вас у расположење да очекујете сан и одмор, а распоред активности је такав да му се, на крају дана, радујете. Рутина може да буде дужа или кратка, али је битно да је константна и да подразумева да увек лежете у исто време, као и да устајете у исто време (чак и викендима).
2. Немојте бесциљно да лежите
Ако видите да нећете ускоро заспати, устаните и радите нешто што не захтева превише физичког или менталног труда. Покушајте да, на пример, читате или пишете, слушате музику, слажете гардеробу…
3. Избегавајте кафу, чај, цигарете и тешку храну
Стимуланси попут кофеина и никотина неће вам помоћи да заспите. Сам оброк касно увече није нарочито лоша ствар, али би требало да избегавате храну која ће вам тешко „лећи“ и због које ћете се осећати непријатно. Додуше, гледајте да не идете у кревет гладни јер вам ни то неће помоћи да заспите.
4. Расхладите простор у којем спавате
Бројне научне студије показале су да постоји идеална температура за спавање – и она је необично ниска, око 18 степени целзијуса. То не значи да морате да се смрзавате, али је пожељно да се не прегревате у кревету јер топлота ремети одређене фазе сна (попут веома битне РЕМ фазе). Гледајте да увек спавате у проветреној просторији.
5. Тренирајте раније
Врло касни тренинзи чине супротно од онога што желите да постигнете. Покушајте да тренинг провучете у рано предвече или раније у току дана како би се тело опустило. Најбоље је да примењујете персонални тренинг како би тренер исхрану и темпо вежбе применио на ваш ритам.
Ови савети не гарантују да ћете успети да заспите. Ако мислите да постоји неки дубљи проблем, најбоље је да посетите лекара.