Polovina tržišta voda u Srbiji u rukama „Pepsika“ i „Koka-Kole“

0
351

Transakcija „Pepsika“ i čeških karlovarskih mineralnih voda – KMV podrazumeva kupovinu 100 odsto „Knjaz Miloša“ u Srbiji i njegovih brendova.

Kupovinom „Knjaz Miloša“, „Pepsiko“ i češke karlovarske mineralne vode – „KMV“ preuzeće lidersku poziciju na srpskom tržištu mineralnih i izvorskih voda sa učešćem od gotovo 28 odsto. Uz „Koka-Kolu“, koja je takođe bila zainteresovana za fabriku u Aranđelovcu i u čijem vlasništvu je „Rosa“, dva najveća svetska igrača imaće gotovo polovinu ovog tržišta.

Cena po kojoj je „Mid Evropa partners“ prodala „Knjaz Miloš“ zvanično nije objavljena, ali se u medijima spekuliše da su kupci spremni da za „Knjaz“ izdvoje između 200 i 250 miliona evra.

„Karlovske mineralne vode“, inače najveći distributer bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi, i „Pepsiko“, globalni proizvođač hrane i pića koji posluje u više od 200 zemalja i teritorija širom sveta, dogovorili su zajedničko ulaganje, to jest kupovinu 100 odsto vlasništva u srpskoj kompaniji „Knjaz Miloš“, saopštio je „Pepsiko“.

„Ova transakcija obuhvata kupovinu proizvodnih kapaciteta kompanije „Knjaz Miloš“ u Srbiji, kao i dobro pozicionirane brendove kao što su „knjaz miloš“, „akva viva“, „guarana“, „remiks“, „gusto“ i druge“, piše u saopštenju. Očekuje se da će transakcija biti završena u trećem kvartalu ove godine, pošto stigne i odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije.

„Pepsiko“ i KMV uspešno sarađuju u centralnoj Evropi. Češka kompanija je proizvođač i distributer „pepsiko“ pića u Češkoj Republici, Mađarskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, kao i distributer njihovih grickalica u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj.

„Mid Evropa“ i njen partner u Srbiji biznismen Andrej Jovanović od početka godine prodali su i požarevački „Bambi“ „Koka-Koli“ za 260 miliona evra. „Bambi“ su 2015. godine kupili od Dunav hrana grupe zajedno sa „Knjaz Milošem“ i „Imlekom“ za 575 miliona evra. Interesantno je da su biznismeni Andrej Jovanović i Bojan Milovanović još 2008. godine svoju kompaniju „Marbo“, proizvođača grickalica sa nekoliko vrlo uspešnih brendova, prodali upravo „Pepsiju“ za 200 miliona evra. U javnosti se spekulisalo da je u tom trenutku „Pepsi“ razmatrao kupovinu „Knjaz Miloša“ od investicionog fonda Dunav hrana grupa.

Profesor Tomislav Jovanović, jedan od najvećih stručnjaka za vode u Srbiji, kaže za Politiku da očekuje da će oni koji su kupili ovu renomiranu kompaniju sa dugačkom tradicijom, nastaviti da je razvijaju, kao i da uvažavaju dosadašnja istraživanja.

„Iza „Knjaz Miloša“, kao i većine naših voda, stoji nauka“, kaže Jovanović i ističe da je „knjaz miloš“ u rangu najboljih mineralnih voda u svojoj kategoriji. Jovanović očekuje da će ovom transakcijom najpoznatiji srpski brend u kategoriji voda dobiti i nova tržišta na kojima do sada nije bio poznat.

Inače, jedan od novih vlasnika „Knjaz Miloša“, češka fabrika vode KMV napravila je veliki prodor u prodaji bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi. Izvozi u 20 zemalja i ima 11 proizvodnih postrojenja i zapošljava oko 2.400 radnika. Na svom sajtu juče su već objavili i infromaciju o novom poslovnom potezu u Srbiji i spisak i fotografije novih proizvoda iz pogona „Knjaz Miloša“, koje planiraju da uvrste u svoju ponudu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.