Polovina tržišta voda u Srbiji u rukama “Pepsika” i “Koka-Kole”

Foto: Pixabay

Transakcija “Pepsika” i čeških karlovarskih mineralnih voda – KMV podrazumeva kupovinu 100 odsto “Knjaz Miloša” u Srbiji i njegovih brendova.

Kupovinom “Knjaz Miloša”, “Pepsiko” i češke karlovarske mineralne vode – “KMV” preuzeće lidersku poziciju na srpskom tržištu mineralnih i izvorskih voda sa učešćem od gotovo 28 odsto. Uz “Koka-Kolu”, koja je takođe bila zainteresovana za fabriku u Aranđelovcu i u čijem vlasništvu je “Rosa”, dva najveća svetska igrača imaće gotovo polovinu ovog tržišta.

Cena po kojoj je “Mid Evropa partners” prodala “Knjaz Miloš” zvanično nije objavljena, ali se u medijima spekuliše da su kupci spremni da za “Knjaz” izdvoje između 200 i 250 miliona evra.

“Karlovske mineralne vode”, inače najveći distributer bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi, i “Pepsiko”, globalni proizvođač hrane i pića koji posluje u više od 200 zemalja i teritorija širom sveta, dogovorili su zajedničko ulaganje, to jest kupovinu 100 odsto vlasništva u srpskoj kompaniji “Knjaz Miloš”, saopštio je “Pepsiko”.

“Ova transakcija obuhvata kupovinu proizvodnih kapaciteta kompanije “Knjaz Miloš” u Srbiji, kao i dobro pozicionirane brendove kao što su “knjaz miloš”, “akva viva”, “guarana”, “remiks”, “gusto” i druge”, piše u saopštenju. Očekuje se da će transakcija biti završena u trećem kvartalu ove godine, pošto stigne i odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije.

“Pepsiko” i KMV uspešno sarađuju u centralnoj Evropi. Češka kompanija je proizvođač i distributer “pepsiko” pića u Češkoj Republici, Mađarskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, kao i distributer njihovih grickalica u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj.

“Mid Evropa” i njen partner u Srbiji biznismen Andrej Jovanović od početka godine prodali su i požarevački “Bambi” “Koka-Koli” za 260 miliona evra. “Bambi” su 2015. godine kupili od Dunav hrana grupe zajedno sa “Knjaz Milošem” i “Imlekom” za 575 miliona evra. Interesantno je da su biznismeni Andrej Jovanović i Bojan Milovanović još 2008. godine svoju kompaniju “Marbo”, proizvođača grickalica sa nekoliko vrlo uspešnih brendova, prodali upravo “Pepsiju” za 200 miliona evra. U javnosti se spekulisalo da je u tom trenutku “Pepsi” razmatrao kupovinu “Knjaz Miloša” od investicionog fonda Dunav hrana grupa.

Profesor Tomislav Jovanović, jedan od najvećih stručnjaka za vode u Srbiji, kaže za Politiku da očekuje da će oni koji su kupili ovu renomiranu kompaniju sa dugačkom tradicijom, nastaviti da je razvijaju, kao i da uvažavaju dosadašnja istraživanja.

“Iza “Knjaz Miloša”, kao i većine naših voda, stoji nauka”, kaže Jovanović i ističe da je “knjaz miloš” u rangu najboljih mineralnih voda u svojoj kategoriji. Jovanović očekuje da će ovom transakcijom najpoznatiji srpski brend u kategoriji voda dobiti i nova tržišta na kojima do sada nije bio poznat.

Inače, jedan od novih vlasnika “Knjaz Miloša”, češka fabrika vode KMV napravila je veliki prodor u prodaji bezalkoholnih pića u centralnoj Evropi. Izvozi u 20 zemalja i ima 11 proizvodnih postrojenja i zapošljava oko 2.400 radnika. Na svom sajtu juče su već objavili i infromaciju o novom poslovnom potezu u Srbiji i spisak i fotografije novih proizvoda iz pogona “Knjaz Miloša”, koje planiraju da uvrste u svoju ponudu.

POSTAVI ODGOVOR

Ostavite Vaš komentar
Unesite Vaše ime

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.