Odeća je inicijalno služila samo da nas ugreje i prekrije naše telo usled društvenih tabua- sve dok se nije desila moda. Moda je kreativan pristup stvaranju i odabiru odeće. Ona predstavlja praćenje trendova koje donosi vreme i prostor na kome živimo ali i stvaranje sopstvenog, unikatnog stila po kojem postajemo prepoznatljivi ljudima i ostavljamo utisak na njih.
U vremenu u kome živimo moda je došla do tolike ekspanzije da kao industrija predstavlja najvećeg zagađivača jer se proizvodi mnogo a kupuje sezonski, nepromišljeno, čime se dolazi do gomilanja i bacanja odeće. Kreiranjem sopstvenog modnog stila i korišćenjem mode u svrhe ličnog izražavanja izbegavamo ovaj začarani krug. Odabir odeće postaje lična stvar i kreativan i zanimljiv proces u kome biramo kvalitet iznad kvantiteta i obezbeđujemo svoje odevne kombinacije za više godina. Evo kako da kreirate lični stil primenjiv na različite životne situacije.
Ulični stil
Ulični stil je najrazigraniji odevni stil. On nije uniformisan, nema stroga pravila, može da zaobilazi trendove i kroz nijedan tip odevanja ne možemo bolje izraziti sebe i svoju kreativnost nego kroz njega. Ulični stil često je karakterističan za različite gradove i delove sveta, pa su ljudi u Njujorku poznati po tome da vole da nose crnu doeću, Japanski modni gurui a posebno oni u Tokiu da vole printove likova iz crtanih filmova i fluorescentne boje, dok su Parižanke popularizovale ležerni, a otmeni stil. U ovom moru mogućnosti, modnih uticaja i trendova važno je odabrati ono što s euklapa sa našom ličnošću a ujedno čini da se osećamo dobro, samopouzdano i udobno.
Kako biti minimalista sa ličnim pečatom
Minimalizam predstavlja odmerenost, promišljeno kreiranje garderobera uz poznavanje osnovnih modnih postulata, univerzalnih trendova ali i svojih ličnih potreba baziranih na svakodnevnim životnim situacijama. Pravi minimalista u svom garderoberu nema puno stvari, ali uvek ima one osnovne poput bele košulje ili majice, koje mogu da se kombinuju sa različitom odećom u najrazličitijim prilikama. Ipak, odabir ovakvih univerzalnih odevnih komad amože činiti naš stil uniformisanim i dosadnim i zato tu sa ciljem personalizacije na scenu stupaju različiti printovi i boje. Uz pomoć majice sa štampom možemo da običnu majicu učinimo nečim što predstavlja našu ličnost.
Kako nas predstavlja poslovni stil
Poslovni stil je najuniformisaniji od svih odevnih stilova, a ipak igra najveću ulogu u tome kako će nas ljudi sa kojima se srećemo ili sarađujemo percipirati. Zbog toga je uz pridržavanje strogim poslovnim dres kodovima važno na svoj poslovni stil staviti lični pečat. Različiti materijali, odabir sopstvene palete boja i poneke neočekivane kombinacije, dokle god je sa merom i pristojno, poput kombinovanja patika sa poslovnim kombinezonom mogu učiniti da nas ljudi u našem poslu lakše upamte.
Kako izbeći nagomilavanje odeće
Nagomilavanje odeće najčešća je posledica brze mode i trendova koji se menjaju na svakih nekoliko meseci. Tako dolazimo do toga da imamo ormar pun stvari i ništa što zapravo želimo da obučemo tog dana. Zbog toga je, da bismo pametno kupovali i držali se svog stila važno kupovati ciljano – baš ono što znamo da nam treba za tu sezonu, a već nemamo u garderoberu. Povremene izlete iz ovog uniformnog pravila možemo napraviti pretražujući blaga garderobera mama i baka ili prodavnica polovne robe. Pre nego što kupite išta novo, uvek se zapitajte da li vam zaista treba, gde ćete ga i u kojoj kombinaciji nositi i da li već imate nešto slično.
Od minimalizma koji postaje sve popularniji do rastuće popularnosti polovne odeće, moda sve više postaje promišljena, a potrebe potrošača se više okreću ka brendovima koji ne proizvode masovno već prave dobro iskrojenu, dugotrajnu i kvalitetnu odeću. Način na koji biramo i kupujemo odeću takođe mnogo govori o nama kao ličnostima i zbog toga je važno ne kupovati stvari koje predstavljaju privremene trendove i koje ćemo obući jednom i baciti, već pametno ulagati u svoj stil.