Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača godišnje stigne više od 6.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga i to pre svega na kvalitet obuće i tehničke robe.
Po rečima pravnog savetnika u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Marka Dragića, od ukupnog broja žalbi, čak oko 4.000 odnosi se na obuću i tehničku robu, gde spadaju i telefoni, tableti, računari, prenosi Dnevnik.
„Najveći broj žalbi reši se u korist potrošača, a manji deo ide na sud, kaže Dragić. Kako dodaje, prilikom kupovine robe za svaki proizvod dobija se garancija od dve godine, a kupac/potrošač u roku od šest meseci ima pravo na zamenu proizvoda, popravku ili povrat novca. „Nakon isteka tog roka, potrošač ima pravo na zamenu ili popravku proizvoda, ali ne i na povrat novca“, dodaje Dragić.
Ono što bio potrošači trebalo da znaju i što je veoma važno je da u roku od šest meseci trgovac ne sme da popravi proizvod bez pismene saglasnosti potrošača.
On ukazuje i na to da u roku od šest meseci trošak dokazivanja odbijanja da se prihvati reklamacije ide na teret trgovca koji je to odbio, a nakon tog perioda trošak je na potrošaču, a potrebno je da se uradi analiza u odgovorajućoj laboratoriji, kojih u Srbiji ima nekoliko.
Inače, za rešavanje reklamacije za obuću ili na tehničku robu rok je 15 dana, dok je za tehničku robu rok 30 dana. Dok je proizvod na reklamaciji, garancija se podužava za vreme koje je proteklo dok se reklamacija ne reši, a u roku od osam dana prodavac mora da odgovari na reklamaciju. Trideset dana je rok u kome je prodavac dužan da isporuči robu, ukoliko nije drugačije ugovoreno.
Kad je reč o kupovini proizvoda van poslovnih prostorija, ili narudžbi robe preko interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji, kupac/potrošač ima 14 dana pravo da se predomisli i odustane od kupovine proizvoda.
Autor: Dnevnik