Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) apelovali su danas na privredna društva i preduzetnike da pokažu društvenu odgovornost i ne oglašavaju se u medijima koji kontinuirano krše novinarski kodeks.
Privredni subjekti moraju da budu svesni da oglašavanjem u medijima koji svakodnevno šire lažne vesti, nacionalnu i drugu mržnju, „spinuju“, vode neljudske kampanje protiv onih koji misle drugačije i svakodnevno na različite načine neprimerenim sadržajima skandalizuju javnost – potpomažu ne samo urušavanje novinarstva kao profesije nego i duboku, dalekosežnu kontaminaciju društva i potpuno moralno rasulo.
„Iako smo svesni da rade u teškim uslovima i da je pritisak vlasti na sve segmente društva ogroman, pozivamo privredne subjekte da ne sarađuju sa onima koji gaze sopstvenu profesiju i elementarne civilizacijske norme, i time pokažu da im je stalno do društva u kojem posluju“, navode NUNS i NDNV i ujedno podsećaju da se u Srbiji dramatično povećava broj kršenja Kodeksa novinara Srbije, što potvrđuju i izveštaji Saveta za štampu.
U periodu od marta do novembra 2017. godine, u dnevnim novinama je čak 5.292 puta prekršen kodeks, a u prekršajima ubedljivo prednjače Srpski telegraf, Alo, Kurir i Informer. Prema izveštaju za onlajn medije, najveći broj prekršaja beleže portali Espreso, Srbija danas i Telegraf.
Ova novinarska udruženja dodaju da bi i mnoge televizijske stanice odavno izgubile dozvolu za emitovanje da Regulatorno telo za elektronske medije radi svoj posao, ali je je bez obzira na to sasvim sigurno da TV Pink predstavlja dramatičan primer kršenja i zakona i novinarskog kodeksa.
NUNS i NDNV takođe upozoravaju na činjenicu da postoji pravilo da su mediji koji najviše krše etičke i profesionalne norme upravo oni koji su bliski vlasti i koji se dobrim delom finansiraju novcem građana, iz budžeta. „Konstatujemo takođe da se situacija sa nacionalnog nivoa uveliko preselila i na lokalni i regionalni nivo“, zaključuje se u saopštenju.
Autor: 021.rs / Foto: Pixabay