Више од 40 одсто грађана Србије вози аутомобил стар 15 година

Foto: Pixabay

За првих пет месеци ове године у Србију је увезено 10.800 нових аутомобила, целе прошле године новорегистрованих возила било је 30.731, што је и даље далеко испод нивоа из, на пример 2008. године, када је у Србији било 57.000 нових четвороточкаша.

Тржиште Србије када се ради о аутомобилима полако се опоравља, каже за Данас генерални секретар Српске асоцијације увозника возила и делова Бобан Николић, али смо, како напомиње, и даље далеко од нивоа на ком смо били током периода од 2006. до 2008. године.

„Те 2008. смо имали новорегистрованих 57.000 аутомобила, прошле године нових је било 30.731, а од почетка ове године 10.800, што је у поређењу са истим периодом прошле године раст од неких девет одсто“, наводи и додаје да је то умерени, а не претерано велики раст.

„Према том расту, да бисмо достигли тих 57.000 нових аутомобила из 2008. године, биће нам потребно сигурно 10 година“, напомиње Николић.

Небојша Атанацковић из Уније послодаваца Србије каже за Данас да проценат аутомобила по глави становника расте, али да то сигурно није због све бољег стандарда, као и да саобраћајне гужве нису последица повећања броја аутомобила.

„До гужви у саобраћају долази у великим градовима, који нису на добар начин решили трансверзале, односно направљена су нека нова насеља без решења за саобраћајне токове, попут Војводе Степе, Алтине или Калуђерице“, истиче Атанацковић.

Он каже да се последњих година у Србију увезе отприлике 20 одсто нових и 80 одсто половних аутомобила.

„Огроман је увоз половних аутомобила, али проблем је што ми и даље увозимо оне који су стари и по 20 година, још нема неких ограничења. Било је говора да ће бити забрањен увоз старијих од 10 година, али то још није заживело. Што се тиче увоза нових аутомобила, Србија ту лоше стоји. Иако смо већи од Словеније и Хрватске, увозимо много мање нових возила“, напомиње Атанацковић.

Половних аутомобила је од почетка године до краја маја увезено више од 62.000. Тренд раста половних аутомобила постоји још од 2015. године када их је у Србију увезено 117.000. Прошле године то је било на нивоу од 130.000 возила.

Судећи према подацима портала Половниаутомобили.цом, више од 40 одсто грађана ове земље вози аутомобил који је у просеку стар 15 година и који кошта између 1.000 и 2.000 евра.