САВЕТИ СТРУЧЊАКА: Како да вам празници буду што мање стресни

Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Срећа, породица, уживање – то су кључне асоцијације на период пред дочек Нове године. Али ма како лепи били, празници изазивају стрес.

Да бисте извукли најбоље из овог периода године, кључна реч коју треба да имате на уму је умереност, и кад су у питању храна и пиће, али и међуљудски односи, саветују психолози.

Новац

За празнике, трошимо више него уобичајено и често је тешко одолети понудама које нас маме са свих страна. Кад се на то додају и поклони, јасно је зашто је тешко преживети децембар. Али, пробајте да поставите буџет и да га се придржавате. Кад год можете, боље је да плаћате кешом или дебитним картицама, никако кредитним.

Храна и алкохол

Мада се чини да алкохол олакшава стрес, он заправо изазива проблеме. Склонији смо да се посвађамо са ближњима, колегама, незнанцима. Зато будите умерени са храном, ово није време кад треба да кренете на дуго планирану дијету, али нека вам циљ буде да се не угојите.

Људи

За многе који не живе у месту рођења, празници постају стресни јер кад дођу кући желе да виде све рођаке и пријатеље. И у тој трци се не посвете ником довољно и сви буду незадовољни. Зато, ограничите број људи које ћете посетити и не плашите се да кажете не.

Онима који су током празника усамљени психолози препоручују волонтирање или неку сличну активност која ће им помоћи да преброде празничну тугу.

Извор: Вечерње новости