Plaćamo trgovcima kese kojima ih reklamiramo

Kese sa imenom firme su reklama i njih su trgovci finansirali iz posebnog fonda

0
253

Dok se kese sa znakom firme u pojedinim zemljama regiona tretiraju kao reklamni materijal i ne smeju se prodavati, u Srbiji je dozvoljeno da potrošač plaća reklamu.

U organizacijama potrošača veruju da takva kesa ne bi smela da ima cenu, jer se na njoj promoviše preduzeće. Tržišni inspektori, međutim, smatraju da ta prodaja ne ugrožava prava potrošača i da nije sankcionisana Zakonom o oglašavanju, pišu „Novosti“.

„Kese sa imenom firme su reklama i njih su trgovci finansirali iz posebnog fonda. U vrema kada se tanke kese nisu naplaćivale, imali smo nekoliko slučajeva tužbi protiv trgovaca za prodaju većih i čvršćih kesa. Prodaja kesa sa imenom trgovca se i prema našim zakonima smatra reklamom i ne bi smela da ima cenu“, ocenjuje Petar Bogosavljević, predsednik pokreta potrošača Srbije.

Sa druge strane, u Tržišnoj inspekciji smatraju da kese u koje građani pakuju proizvode koje su kupili takođe predstavljaju proizvode, odnosno robu.

„Kako bismo došli do odgovora da li trgovci imaju pravo da prodaju robu koju su pre toga poklanjali, moramo prvo da postavimo pitanje kako je došlo do poklanjanja kese kao robe i da li trgovac sme da poklanja robu“, kaže Ivan Kadović, koordinator Odeljenja za kontrolu prometa Ministarstva trgovine.

On navodi da „poklanjanje kese predstavlja vid podsticaja u interesu trgovaca koji očekuju od potrošača da što više kupuju, a da pritom ne brinu o broju kesa koje će im biti potrebne za pakovanje“. Prema njegovim rečima, nakon preporuke države da se kese naplaćuju, „trgovci su morali da biraju drugi način podsticanja prodaje i primorani su da prodaju kese koje su poklanjali“.

„Logotip firme predstavlja zaštićenu intelektualnu svojinu i kontrolni organ državne uprave nije ovlašćen da sankcioniše trgovca zbog upotrebe žiga svoje robne marke na robi koju prodaje. Dobrovoljnim odustajanjem trgovaca od prodajnog podsticaja poklanjanja kesa, na preporuku državnog organa zbog ekoloških motiva, nisu ugrožena prava potrošača. Prodaja robe sa žigom trgovca, pa tako ni kesa sa logotipom trgovca, nije sankcionisana Zakonom o oglašavanju“, stav je inspektora Kadovića.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.