Fotografija: ilustracija/pixabay

Raznovrsna ishrana bogata vitaminima i mineralima neophodna je u sezoni prehlade i virusa kako bismo ojačali imunitet i preduhitrili prehlade i viruse, koji se javljaju sa hladnijim danima.

To znači, među ostalim, da prednost treba dati voću i povrću koje je bogato vitaminom C i K, te gvožđem, kao i namirnicama koje sadrže cink, karoten i grupu vitamina B.

– Kombinacija tih vitamina i minerala delovaće preventivno, ali i ojačati telo za slučaj da vas ipak uhvate prehlada ili grip i pomoći u ublažavanju simptoma i skratiti period bolesti ako vas gripa ipak uhvati – ističe nutricionistkinja Vesna Bosanac.

Kad je reč o vitaminu C, često bitni su limun i narandža, ali ne treba zaboraviti ni grejpfrut, koji obiluje flavonoidima, moćnim antioksidansima koji jačaju imunitet.

Zbog visokog udela C vitamina, za prevenciju i lečenje prehlade posebno se preporučuje i kiseli kupus.

– U procesu kiseljenja kupusa deluju bakterije mlečno kiselog vrenja, za koje je poznato da koče razmnožavanje loših mikroorganizama i čuvaju ravnotežu crevne mikroflore – ističe nutricionistkinja i dodaje:

– I zeleno lisnato povrće, kao što su spanać, kelj, brokoli bogato je karotenima, folatom (vitaminom B grupe), vitaminom C i vitaminom K, koji zajedno jačaju imunitet.

Kako i manjak gvožđa može negativno uticati na imunitet, korisno je obogatiti ishranu mahunarkama, posebno boranijom.

U vreme prehlada i virusa treba voditi računa i o tome da osigurate dovoljan unos vitamina B, pa se preporučuje povremeni unos iznutrica (jetra), kao i jaja, celovitih žitarica, zelenog lisnatog povrća, te graška i orašastih plodova, posebno oraha.

– Orašasti plodovi preporučuju se i zbog visokog udela cinka, koji je vrlo važan za podizanje imuniteta – ističe nutricionistica Bosanac.

– Semenke bundeve su odlična zamena za kupovne grickalice, jer su bogate cinkom, koji značajno smanjuje rizik od virusnih infekcija, poput prehlade i gripa. I pileća supa skuvana s puno povrća ima snažno lekovito delovanje upravo zbog toga jer sadrži visok udeo cinka – kaže nutricionistkinja.

Izbacite slatkiše i kupovne sokove

Izbegavajte prevelike količine šećera iz industrijski prerađene hrane i sokova, jer višak šećera narušava imunološki sistem, te podstiče razmnožavanje virusa i bakterija.

Jedite više obroka dnevno kako ne biste opteretili probavni sistem. Jedite tople kuvane obroke i sirove salate koje sadrže visok udeo vitamina i minerala.

Odmarajte se nekoliko dana

Kod prehlade i gripa ne postoje lekovi koji mogu ubrzati izlečenje, osim lekova za snižavanje temperature, nego ih treba preležati kako biste sprečili komplikacije. U slučaju prehlade najčešće je dovoljno od tri do pet dana, dok grip može potrajati i do dve nedelje.

Izvor: Kurir / Fotografija: ilustracija/pixabay

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.