Društvo

Roditelji oprez: Ove namirnice nikako ne smete davati deci

Foto: Pixabay

Mlađi od dve godine uopšte ne bi trebalo da konzumiraju med, a suplemente mogu da piju samo ako ih propiše lekar.

Većina dece već u ranom dobu počinje da jede hranu s dosta šećera. Zbog toga im se i ukus menja, pa im normalna hrana više ne deluje privlačno.

Ali tu je i ona zdrava hrana koju dajemo mališanima verujući da tako za njih činimo najbolje, ali im zapravo šteti zbog fizioloških karakteristika dečjeg tela ili im ne daje ono što bi trebalo jer je služimo u pogrešnom obliku.

Ceđeni sok

Đus je veoma popularan među hranom za decu različitih uzrasta. Ali kad iscedite sok, dobijate samo ukusnu tečnost, dok većinu minerala i sva vlakna bacate zajedno s delom kore. Umesto soka, radije dajte deci da pomorandžu pojedu!

Pažljivo birajte jogurt

Kao prvo, nikad ne kupujte jogurt koji u prodavnici stoji na otvorenoj polici umesto u frižideru. Drugo, odmah zaboravite na voćne i zaslađene jogurte, već kupujte obične.

Žitarice

Pahuljice, musli i slične žitarice deluju kao veoma zdrav izbor, naročito zato što proizvođači tvrde da sadrže puno vitamina i minerala. Ipak, ono što se nigde ne ističe je to da sadrže mnogo šećera i da se dosta nutrijenata izgubi u procesu prerade. Zato je najbolji izbor da kupite neprerađene žitarice i da od njih spremate kaše s voćem, jogurtom, semenkama…

Med

Deca mlađa od dve godine uopšte ne bi trebalo da konzumiraju med. Razlog nije samo moguća alergijska reakcija već i to što med može da sadrži bakterije koje telo malog deteta ne može da izbaci prirodno, pa može doći do ozbiljne infekcije.

Grožđe

Zdrava i sočna zrna grožđa sadrže dosta minerala i vitamina koji su deci neophodni, ali su velika i klizava, pa lako može doći do gušenja. Osim toga, grožđe je veoma teško za dečji sistem organa za varenje. Najbolja zamena za ovo voće kod dece mlađe od dve godine su banane.

(Multi)vitamini

Prvi logičan izbor za unos vitamina kod dece je hrana. Suplemente možete da im date samo kad nema drugog izbora, i to isključivo kad ih propiše lekar!

Milkšejk je zdraviji od gaziranog soka

Zapravo, jednako su opasni jer oba napitka sadrže mnogo masti i šećer. Najbolji izbor za najmlađe je, naravno, voda, a potom prirodni sokovi i nezaslađeni čajevi.

Izvor: Kurir / Fotografija: Ilustracija/Pixabay.com

Ostavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.