Ako se hranite zdravo, ili se barem trudite da bude tako, verovatno znate da su sledeće namirnice dobre za vas. Međutim, ovoga puta otkrivamo i koje njihove kombinacije pojačavaju pozitivan efekat na naše organizme kada su u pitanju različiti zdravstveni aspekti.

Losos i seme susama

Iako je ovo zdravo za sve, posebno je važno za žene. Losos je veoma bogat vitaminom D, a susam ima puno kalcijuma baš kao mlečni proizvodi. U zajedničkoj pripremi utiču na smanjivanje verovatnoće PMS simptoma. Takođe, u ovaj miks se može dodati i kelj.

Jogurt i banana

Nakon odlaska u teretanu nivo šećera u krvi se drastično smanji. Kako ne bi došlo do hipoglikemije, preporučuje se kombinacija ugljenih hidrata i proteina, kao na primer banane i jogurta. Ugljeni hidrati podižu nivo šećera, a proteini se staraju da ne dođe do prebrze promene i oscilacije nivoa.

Jabuke i maline

Maline sadrže elaginsku kiselinu, moćni antioksidant koji je dobar za zdravlje. Još bolji je u kombinaciji sa kvercetinom, takođe antioksidansom iz jabuka koji može da ubija kancerogene ćelije u organizmu. Kada se udruže, to je sjajan način za snižavanje rizika od raka, a kao dodatak njima mogu se koristiti nar, brusnice, grožđe i heljda.

Riba i vino

Ne samo da su riba i vino veoma ukusni zajedno, već i veoma korisni za organizam. Ribe poput pastrmki, lososa i sardina sadrže zdrave omega-3 masne kiseline koje su dobre u borbi protiv mnogih bolesti. Njihova apsorpcija i dejstvo pojačavaju se ako se u isto vreme konzumira i vino, bez obzira da li je u pitanju belo ili crveno. Ne treba preterivati u njegovom konzumiranju, dovoljna je i jedna čaša uz obrok.

Crni luk i leblebije

Istraživanja su utvrdila da sumpor iz crnog, belog luka i praziluka poboljšava apsorpciju gvožđa i cinka iz žitarica i mahunarki, među njima i leblebija. Nedostatak gvožđa u organizmu otežava transport kiseonika kroz krvne sudove, što može dovesti do umora i glavobolje. Ova kombinacija namirnica zato može pomoći da budete energični tokom celog dana.

Tofu i ljute papričice

Sve upale su opasne, a naročito hronične. Saveznici u borbi protiv toga su genistein iz tofu sira i kapsaicin koji se nalazi u ljutim papričicama. Uz njih se smanjuje i opasnost od srčanih oboljenja i raka, a sam kapsaicin bori se i protiv visokog krvnog pritiska.

Izvor: citymagazine.rs / Fotografija: ilustracija/pixabay.com

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.